Wsparcie klienta
Informacje
Regulamin sklepu i usług cyfrowych
§1. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa warunki umów zawieranych za pośrednictwem sklepu oraz warunki dostarczania Newslettera.
- Każdy Klient i Użytkownik są zobowiązani zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Sprzedawca – CAS Sp. z o.o. siedzibą w Warszawie przy ul. Pańskiej 98/12 (00-837), zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS: 0000659441, Regon: 366393384, NIP: 527-279-47-55, kapitał zakładowy: 40.000,00 zł.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zapisu na Newsletter lub korzysta z Usług cyfrowych, a tym samym zawierająca ze Sprzedawcą Umowę.
- Użytkownik CP – osoba fizyczna zatrudniona przez Klienta, której zgodnie z Umową Klient przypisuje prawo dostępu do Usługi cyfrowej CP.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej lub korzystająca z usługi cyfrowej oferowanej przez Sprzedawcę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
- Strona internetowa – serwis internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: caswydawnictwo.pl
- Platforma CP – platforma internetowa prowadzona przez Sprzedawcę umożliwiająca odpłatny dostęp do Usług cyfrowych CP pod adresem casplatforma.pl.
- Sklep – funkcjonalność Strony internetowej, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, dostępna pod adresem: caswydawnictwo.pl
- Produkt cyfrowy – dostępne w asortymencie Sprzedawcy treści cyfrowe wytwarzanie i dostarczane Klientowi w postaci cyfrowej, zapisane na niematerialnym nośniku (np. plik pdf wysłany drogą elektroniczną lub pobrany ze strony), które stanowią przedmiot Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
- Usługa cyfrowa nieodpłatna – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych.
- Usługa cyfrowa CP – dostępne w asortymencie Sprzedawcy odpłatne usługi cyfrowe polegające na określonym w czasie dostępie online w czasie rzeczywistym do funkcjonalności i danych udostępnianych przez Sprzedawcę na platformie internetowej pod adresem casplatforma.pl oraz ich przetwarzanie w ramach tej platformy.
- Towar – dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsprzedaż – Towar, który w momencie złożenia Zamówienia nie jest dostępny. Przewidywany początek dostępności Przedsprzedaży określony jest każdorazowo na karcie Towaru oznaczonego jako Przedsprzedaż. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Towarach, dotyczy to również Przedsprzedaży, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
- Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą Formularza zapisu zamieszczonego na Stronie internetowej. Zawartość Newslettera może obejmować również tzw. lead magnet (prezent za zapis), który jest jednorazowo dostarczony Użytkownikowi po zapisie na Newsletter.
- Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu dokonania zakupu w Sklepie, uzyskania dostępu do zakupionej treści i/lub usługi cyfrowej lub uzyskania dostępu do bezpłatnej usługi cyfrowej lub Newslettera.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz Produkty i Usługi cyfrowe do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów oraz Produktów i Usług cyfrowych do Koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz zapisu – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie umowy o dostarczanie Newslettera.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz rejestracji CP – formularz dostępny na Platformie CP umożliwiający utworzenie Konta CP.
- Konto – konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Konto CP – konto zakładane przez Klienta lub Użytkownika CP na platformie casplatforma.pl zgodnie z Umową zakupu Usług cyfrowych.
- Treści niedozwolone – treści, które naruszają przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje lub w inny sposób są niezgodne z postanowieniami Regulaminu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
- Operator płatności – System płatności „Przelewy24.pl” PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300,00 zł, opłacony w całości.
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (Sklep lub Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§3. Sposób kontaktu ze Sprzedawcą
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: kontakt@caswydawnictwo.pl
- pisemnie na adres: CAS Sp. z o.o., ul. Pańska 98/12, 00-837 Warszawa
- Sprzedawca, zgodnie z Rozporządzeniem 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) wyznaczył punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, a także do kontaktu z Użytkownikami Usług cyfrowych oferowanych przez Sprzedawcę oraz osób trzecich na potrzeby stosowania ww. rozporządzenia.
- Punkt kontaktowy dostępny jest pod adresem email: kontakt@caswydawnictwo.pl
- Obsługa punktu kontaktowego odbywa się w języku polskim.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 24 1140 2004 0000 3402 7665 8867
§4. Środowisko cyfrowe Klienta
- Do korzystania ze Strony internetowej oraz Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sprzedawcy oraz składania Zamówień i korzystania z Produktów cyfrowych i Usług cyfrowych niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
- przeglądarka plików pdf,
- aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
- w przypadku niektórych produktów lub usług (np. webinarów na żywo, konsultacji online, programów wsparcia) może być wymagane zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub skorzystanie z zewnętrznej aplikacji (np. Zoom lub innych aplikacji do webinarów i spotkań online), o czym Sprzedawca poinformuje Klienta przed dokonaniem zakupu, umieszczając tę informację w opisie Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej.
- Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej, Sklepu i Platformy CP oraz korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej oraz Produktów i Usług cyfrowych, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, Sklepu i Platformy CP, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej i Platformie CP.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej, Sklepu i Platformy CP spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym przez Klienta.
§5. Newsletter
- Sprzedawca za pomocą Strony internetowej umożliwia zapis na Newsletter.
- W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
- wypełnić formularz zapisu na Newsletter;
- wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki Newslettera obejmującego marketing bezpośredni produktów i usług cyfrowych Sprzedawcy;
- zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz dokonać zapisu, klikając przycisk „Zapisz”;
- następnie odszukać wiadomość email od Sprzedawcy wysłaną na adres podany w formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter.
- Pierwszy Newsletter zostanie dostarczony niezwłocznie po wykonaniu przez Użytkownika Newslettera czynności określonych w ust.2. Kolejne Newslettery będą dostarczane przez Sprzedawcę nie częściej niż raz w tygodniu, chyba że zajdzie potrzeba natychmiastowego powiadomienia Odbiorców Newslettera o ważnym dla nich wydarzeniu.
- Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o dostarczanie Newslettera można rozwiązać poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym Newsletterze lub wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email lub pisemnie na adres podany w §3 Regulaminu.
§6. Usługi cyfrowe nieodpłatne
- Sprzedawca umożliwia korzystanie z następujących usług cyfrowych nieodpłatnych:
- dostęp i przeglądanie nieodpłatnych treści oraz asortymentu na Stronie internetowej i Sklepie,
- umożliwienie złożenia Zamówienia w Sklepie,
- utworzenie i prowadzenie Konta w Sklepie,
- Umowy o świadczenie Usług cyfrowych nieodpłatnych są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie można rozwiązać, usuwając Konto po zalogowaniu się do Konta lub przesyłając żądanie Sprzedawcy na adres email podany w §3. Z pozostałych usług można zrezygnować, zaprzestając z ich korzystania.
§7. Odpłatne Produkty i Usługi cyfrowe
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu umożliwia, poprzez złożenie Zamówienia zgodnie z §10 Regulaminu, zawarcie Umowy o dostarczania treści cyfrowych niezapisanych na materialnym nośniku (Produkty cyfrowe) i Usług cyfrowych dostępnych na Platformie CP. Szczegółowe opisy, w tym funkcjonalności Produktów i Usług cyfrowych, Sprzedawca przedstawia w ich opisach na Stronie internetowej i/lub w Sklepie.
- W przypadku Produktów i Usług cyfrowych, do których dostęp jest przyznawany na czas ograniczony, Sprzedawca spełnia świadczenie, zapewniając Klientowi dostęp przez czas wskazany w opisie Produktu lub Usługi cyfrowej.
- W przypadku Produktów i Usług cyfrowych, które Sprzedawca oferuje w przedsprzedaży, Sprzedawca spełnia świadczenie w terminach wskazanych w ich opisach udostępnionych na Stronie internetowej.
- Nieskorzystanie przez Klienta lub delegowanego przez niego Użytkownika CP w opłaconym terminie z dostępu do Usługi cyfrowej nie uprawnia Klienta do zwrotu płatności, jeśli jej wcześniej dokonał.
§8. Zakładanie Konta w Sklepie
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- W celu założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji lub oznaczyć odpowiedni checkbox w Formularzu zamówienia.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto, korzystając z funkcjonalności Konta lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w §3. Usunięcie konta oznacza brak dostępu do danych zgormadzonych na Koncie.
§9. Zakładanie Konta CP na Platformie CP
- Założenie Konta CP na Platformie CP jest bezpłatne.
- W celu założenia Konta CP na Platformie CP, wypełnić Formularz rejestracji CP wpisując jako login adres e-mail podany w Zamówieniu i hasło.
- Logowanie na Konto CP odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji CP.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto CP, korzystając z funkcjonalności Konta CP lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email kontakt@casplatforma.pl lub pisemnie na adres podany w §3. Usunięcie konta CP oznacza brak dostępu do danych zgormadzonych na Koncie CP.
- Po założeniu Konta CP Klient lub Użytkownik CP uzyskują dostęp do darmowych informacji na Platformie CP (wersja demo).
§10. Zasady składania Zamówienia
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie zamówień przez Klienta na Towary, Produkty cyfrowe i Usługi cyfrowe znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest:
- po założeniu Konta zgodnie z instrukcją zawartą w §8 Regulaminu
- lub bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji należy:
- Wybrać Towar, Produkt cyfrowy lub Usługę cyfrową będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia niezbędne do wystawienia faktury, oraz adres e-mail Użytkownika CP w przypadku zakupu Usługi cyfrowej,
- wpisać dane na które ma nastąpić dostawa, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia do faktury (jeśli dotyczy),
- wybrać sposób dostawy (jeśli dotyczy),
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin, wyrazić zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
- W celu złożenia Zamówienia z rejestracją (założeniem Konta), należy:
- wybrać Towar, Produkt cyfrowy lub Usługę cyfrową będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Przejdź do płatności”,
- przy pierwszym zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia niezbędne do wystawienia faktury, adres e-mail Użytkownika CP w przypadku zakupu Usługi cyfrowej oraz zaznaczyć pole “Utwórz konto”,
- przy kolejnych zamówieniach zalogować się do Sklepu,
- wpisać dane na które ma nastąpić dostawa, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia do faktury (jeśli dotyczy),
- wybrać sposób dostawy (jeśli dotyczy),
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin, wyrazić zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności, w wybrany wcześniej sposób.
- Płatność online dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
- Po dokonaniu płatności online, Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową.
- Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia za pomocą przycisku „Kupuję i płacę” między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa.
- Na podany w zamówieniu adres e-mail Klient otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy, potwierdzenie otrzymania zgody Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy), a także kopię treści niniejszego Regulaminu.
§11. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności
- Ceny Towarów, Produktów cyfrowych i Usług cyfrowych są określone w ich opisach dostępnych na Stronie internetowej i w Sklepie.
- Wszystkie ceny na Stronie internetowej i Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze, Produkcie cyfrowym lub Usłudze cyfrowej w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w §10 Regulaminu.
- Cena za Produkt cyfrowy lub Usługę cyfrową jest całkowitą kwotą do zapłaty przez Klienta, a Klient jest informowany o niej na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy.
- W przypadku Towarów, na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o którym Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy Sprzedaży.
- Z dostarczeniem Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej nie wiążą się żadne koszty dostawy.
- Wysyłkę Towaru Sprzedawca realizuje nie później niż w ciągu 3 dni roboczych, chyba że w opisie produktu Sprzedawca wskazał inny termin. W przypadku przedsprzedaży Towar zostanie dostarczony w terminie wskazanym w opisie produktu udostępnionym na Stornie internetowej.
- Klient zamawiający Towary może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Towaru:
- przesyłka kurierska,
- paczkomaty InPost.
- Dostęp do Produktów i Usług cyfrowych jest wysyłany Klientowi na podany w zamówieniu adres email.
- Klient za swoje zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- karta debetowa,
- karta kredytowa,
- przelewy elektroniczne,
- blik
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności za Towary, Produkty cyfrowe i Usługi cyfrowe znajdują się w Formularzu zamówienia.
- Klient zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
§12. Termin dostarczenia Produktu cyfrowego lub Usługi cyfrowej
- Sprzedawca Produkt cyfrowy i/lub Usługę cyfrową dostarcza Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy. W przypadku, gdy Produkt cyfrowy lub Usługa cyfrowa mają być dostarczone w późniejszym terminie (przedsprzedaż), Sprzedawca wyraźnie o tym informuje w opisie Produktu cyfrowego i Usługi cyfrowej na Stronie internetowej lub w Sklepie.
- Produkt cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy został udostępniony Klientowi jako załącznik do wiadomości email, którą Sprzedawca wysyła Klientowi po zawarciu Umowy lub jako informacja o możliwości pobrania go ze Strony internetowej. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Klient uzyskał do niej dostęp.
§13. Reklamacja
(Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z umową)
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Towar, treść lub Usługę cyfrową zgodne z umową (tzw. rękojmia konsumencka).
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
- Klient składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na adres podany w §3 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
- Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedawcy.
- Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego).
§14. Prawo odstąpienia od umowy
- Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Towaru.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
- umów o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
- umów o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- umów o dostarczanie treści cyfrowych, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawarcia umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy na trwałym nośniku;
- W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w ust.3, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem. Nie jest to jednak obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Produktu fizycznego lub potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu, w tym koszt opakowania i nadania.
- Konsument i Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy o dostarczenie treści lub Usługi cyfrowej Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać korzystania z treści lub Usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim.
§15. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
- Sprzedawca wyraża zgodę na rozwiązywania ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- W sytuacji, gdyby podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku lub strony nie zdecydowały się na nie, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów
- Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl
§16. Prawa autorskie
- Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a w szczególności materiały wchodzące w skład Produktów cyfrowych i Usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy odpowiednich licencji.
- Klient może korzystać z zakupionych Produktów cyfrowych oraz innych treści dostępnych na Stronie internetowej na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej mogą z nich korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby, w tym także prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem, że nabywca nie jest uprawniony do udostępniania tych treści ani ich poszczególnych elementów osobom trzecim odpłatnie lub nieodpłatnie.
- Klient zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści oraz zakupionych Produktów lub Usług powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
- Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.
§17. Dane osobowe i pliki Cookies
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://caswydawnictwo.pl/polityka-prywatnosci-i-plikow-cookies/
§18. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym takich jak: zmiany przepisów prawa, orzeczenia organu państwowego, zmiany warunków świadczenia usług, w tym zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca informuje o zmianach Regulaminu poprzez ich publikację na swojej Stronie internetowej, a w przypadku Użytkowników, z którymi wiążą go Umowy, także drogą elektroniczną na adres email Użytkownika, o ile Użytkownik podał go Sprzedawcy.
- Zmiany obowiązują od dnia publikacji Regulaminu na Stronie, z wyjątkiem Klientów i Użytkowników, z którymi Sprzedawca zawarł Umowę przed wprowadzeniem zmian i nie została ona wykonana w całości do czasu wprowadzenia zmian. W przypadku takich Umów zmiany obowiązują nie wcześniej niż 14 dni od dnia poinformowania o nich Użytkownika i Klienta w sposób określony w ust. 3. Zmiany nie mają wpływu na prawa przez nich nabyte.
- W przypadku zmian, które w sposób istotny zmieniają warunki zawartej Umowy, Klient i Użytkownik mają prawo wypowiedzieć Umowę w terminie 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianach. Jeżeli Użytkownik lub Klient nie wypowie Umowy w tym terminie, to zmiany w Regulaminie zaczną obowiązywać Użytkownika i Klienta od następnego dnia po upływie terminu do wypowiedzenia Umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy Prawa konsumenta, Kodeksu cywilnego, Prawa przedsiębiorców, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 25 października 2024 r.